אם לא חייתם על אי נידח בשבועות האחרונים, אני מהמרת שיצא לכם להיתקל לא מעט בסרטוני הגיוס המעולים ומלאי ההומור של חברת Lsports@ עם הדמות האלמותית ברקוני.
Lsports האירה שוב , בדרכה הסופר הייחודית, על אחד המושגים החשובים והמדוברים בשנים האחרונות בעולמות התעסוקה והסורסינג.
#מיתוג_מעסיק הוא בבחינת השלם עולה על סך חלקיו : תמהיל מדויק של אמונות ועקרונות ליבה הטבועים ב DNA הארגוני, לצד תרבות ארגונית, שכר והטבות, אך לא פחות מכך, אותו ערך מוסף אותנטי שהחברה מביאה עימה המשתקף בחיבור חזק בין הארגון וערכיו, מחויבות לעובדים לתהליכי צמיחה, פיתוח אישי ומקצועי.
בעולם דיגיטלי בו מעל ל70% ממחפשי העבודה משתמשים בערוצי הסושיאל לחיפוש עבודה – מיתוג מעסיק הוא לא נייס טו האב, אלא צורך חיוני לבלוט, לבנות אמון ולשמר אותו אל מול מועמדים פוטנציאליים, עובדים ואפילו לקוחות ונותני שירות.
אבל מיתוג מעסיק הוא לא רק סרטוני תדמית לגיוס טאלנטים נחשקים, אלא הרבה יותר מכך! למעשה, הוא מתהווה בדיוק ברגע בו מסתיים הסרטון ומתחיל תהליך של גיוס, מיון, ראיונות, קליטה וכן, גם סירוב.
אני שומעת ממועמדים שאני מלווה, קולגות ושותפים על חוויות גיוס מדהימות, ולצידן , לצערי, גם שליליות – של מועמדים שלא התקבלו וההתנהלות מולם היתה, איך לומר בעדינות, זוהרת פחות 🙂 , בין אם בתהליך הראיונות עצמם ובין אם במתן ההחלטה השלילית.
*האם גם מועמדים שלא התקבלו משפיעים על מיתוג המעסיק שלכם?* בוודאי. מספר מחקרים מראים כי לחוויית גיוס שלילית יש לא מעט אימפקט על מיתוג המעסיק והיא עלולה ליצור פגיעה תדמיתית רחבת היקף מקצה לקצה.
*אז מה אני ממליצה ללקוחות שאני מלווה ומייעצת להם?* יחס אישי, שקיפות , מתן פידבקים למועמדים ולא שליחת מייל גנרי (שאולי רלוונטי רק למי שנפסל בתהליך ראשוני ממש)
אומנם שיחת טלפון נראית לנו לעיתים בזבוז זמן, אך אני משוכנעת שהשירות שזה עושה לחברה משמעותי הרבה יותר. נכון, לא תמיד ולא לכל מועמד- תפעילו שיקול דעת. מועמד שהשקיע מזמנו והגיע לחברה בהחלט ראוי להרבה יותר ממייל גנרי.
*שתפו אותי – כיצד אתם מתקשרים תשובה שלילית למועמדים ? כיצד אתם שומרים על המיתוג שלכם גם אל מול מועמדים שלא התקבלו?*