בואו נדבר - חייגו עכשיו 050-695-9990

לפני הכל, דיסקליימר – בינינו, הנבואה ניתנה לשוטים וטובי המומחים לא יכולים לנבא כיצד ייראה שוק העבודה העולמי והלוקאלי בשנת 2023. אם יש משהו שלמדנו ב 3 השנים האחרונות, הרי זה לצפות לבלתי צפוי. הזמן לימד אותנו שלכל פרמטר במשוואה העדינה של יחסי מעסיק – עובד יש חשיבות ומשקל בעולמות התעסוקה ומשאבי האנוש.

אז מה התחדש ומה ממשיך איתנו ל2023?

אני לא אלאה את כולנו במחקרים ונתונים, אבל זה כבר מזמן לא בגדר סוד שעובד מאושר, הוא בהכרח פרודוקטיבי ותורם יותר. האתגר הוא לייצר מהאמירה הזו פרקטיקה ישימה. תרבות ארגונית ששמה את האדם במרכז ומתמקדת במתן משאבים וכלים לצרכים הנפשיים, הפיזיים והפיננסיים של העובדים, מבססת אמון, משמרת עובדים מוכשרים ויוצרת סביבת עבודה נעימה ובריאה. בקיצור, כולם מרוויחים 🙂

הקורונה לימדה אותנו את מה שבעולם כנראה כבר ידעו, אפשר לעבוד מהבית ולהישאר פרודוקטיביים. יתרה מכך, בלא מעט מקרים, חברות גילו שעבודה היברידית מייצרת איזון, רווחה, שביעות רצון גדולה יותר של העובדים ואפילו, מה אתם יודעים – תפוקות מעולות! המסקנה ברורה – רוצים להציע יתרונות בשוק תחרותי? הנה אחד שקל ליישם.

חברות וארגונים מוכווני עובדים , מבינים יותר ויותר שהשקעה בעובד, שווה השקעה בארגון. בכמה וכמה מחקרים מעניינים שנערכו בשנה האחרונה, עובדים העדיפו באופן מובהק מעסיקים שהציעו הזדמנויות למידה ופיתוח אישי. משאבי אנוש יכולים לתרום לכך ביצירת תוכניות הכשרה, כנסים, הדרכות, רכישת מיומנויות חדשות ועוד ועוד. 

מיתוג מעסיק הוא אחד הנושאים הנחפרים בשנים האחרונות ולא בכדי 🙂 אנחנו חיים בעולם דיגיטלי וככל שהזמן עובר המדיה החברתית, על ערוציה השונים, הופכת להיות חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו. כיום, חברות וארגונים נעשים מודעים הרבה יותר לחשיבות הנוכחות והתדמית שלהם במדיות השונות, בכפוף לחזון ולמטרות הארגוניות שלהם. בהתאמה, אנשי HR  עושים שימוש בערוצי דיגיטל ורשתות חברתיות לניהול וקידום מסרים וערכים ולבסס תדמית ארגונית. בארי פרקין, מנהל הקיימות העולמית בMARS אומר,  "בקרוב חברות יישפטו באותה מידה על עסקים אתיים כפי שיישפטו על צמיחה והכנסות".

יצירת מרחב עבודה מגוון ומכיל אשר מקדם חדשנות, צמיחה והזדמנויות שוות – זה לא פחות מדיל ברייקר. אין באמת צורך להרחיב, אבל ארגון ששם לו למטרה את הערכים האלו וגוזר מהם פרקטיקות , הוא בעיני ארגון מנצח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *