אם הייתי מספרת לכם שראיינתי מועמד שהגיע עם כפכפי אצבע ומכנסי גלישה ,הייתם מאמינים לי?
ולא הוא לא רואיין לעבודה בריף הדולפינים 🐬
אז בהמשך לפוסטים הקודמים שלי שם דיברתי על איך להתחיל לחפש עבודה ומה המגמות לשנת 2023, הנה כמה טיפים פרקטים איך להתנהל בראיון עבודה….. (רובנו חשבים שאנחנו יודעים….וכנראה שזה גם לא רחוק מהמציאות ובכל זאת)
מה לעשות:✔️
1. תקראו ותלמדו על החברה והתפקיד לפני הראיון
2. תגידו בזמן ואפילו קצת לפני- זה יסייע לכם לחוש את האוירה במקום
3. התלבשו כראוי, לא חייב לבוא בחולצה מכופתרת אבל תכבדו את עצמכם ואת מי שמולכם
4. שבו בצורה מכבדת והיו מודעים לשפת הגוף שלכם
5. צרו קשר עין עם המראיין
6. הפגינו התלהבות מהתפקיד והחברה- במידה ואתם מעוניינים בתפקיד
7. השתמשו בדוגמאות ספציפיות כדי להמחיש את כישוריכם וניסיונכם- דברו על הצוות שבו לקחתם חלק אבל תבליטו את התרומה שלכם לצוות ולעשיה. אם אתם מדברים על קושי שחוויתם ספרו איך יצאתם ממנו.
8. שאלו שאלות אינטליגנטיות על התפקיד והחברה
9. תודו למראיין, גם לחיצת יד זה בסדר
מה לא לעשות: ❌
1. להגיע באיחור
2. להתלבש בצורה לא הולמת (פשוט מדי, רשמי מדי, או בצורה שאינה עולה בקנה אחד עם תרבות החברה)
3. להיראות חסרי עניין או לא מאורגנים- גם אם הבנתם שהתפקיד לא בדיוק בשבילכם אל תעשו רושם שלילי
4. לדבר שלילי על המעסיק או עמיתיך לעבודה בעבר- חשוב!!!
5. דברו בגובה העיניים, אף אחד לא אוהב שמתנשאים
מעליו
6. שימו את הטלפון הנייד על שקט, או כבו אותו
7. אל תספרו דברים שלא באמת קרו/ היו, כמובן גם לא לכתוב אותם בקורות חיים.
סיפור אמיתי: 😱 מועמד שכתב בקורות חיים שלמד במוסד אקדמי מוכר מה שלא היה ולא נברא. איך אני יודעת? את המועמד הכרתי שהייתי מגייסת בחברת השמה ,לונג סטורי שורט, קיבלתי את קורות החיים שלו אחרי תקופה למשרה בחברת הייטק שבה עבדתי והפער היה מוזר בלשון המעטה- לצערו יש לי זיכרון יוצא דופן.
מסקנה ❗ ❗ ❗
תהיו כנים ואותנטיים, אל תשכחו שאחר כך אתם רוצים לעבוד במקום הזה והאני האמיתי זה מי שיהיה שם!!!!